zondag 19 september 2021 om 10:00

Startzondag van de gezamenlijke kerken

WAT BEWEEGT JE?

Eindelijk kunnen we weer samen komen en dat willen we vieren!
Achter ons ligt een tijd van weinig mogelijkheden om met elkaar het gemeentezijn te vieren.  Ook nu nog zijn wij beperkt in onze mogelijkheden. Maar er is weer van alles mogelijk. We willen er voor zorgen dat wat we doen veilig en verantwoord is. Dus binnen de beperkende mogelijkheden die ons worden voorgeschreven. Daarom willen we ook dit jaar weer werken met verschillende workshops op verschillende locaties van onze drie kerkgemeenschappen.
U wordt van harte uitgenodigd om mee te doen en we weten het allemaal, het is spannend:
hoeveel mensen zullen de weg weer vinden naar de diensten, naar het samenkomen?
We hopen dat u meedoet en meeleeft. Geloven doe je immers samen!
We beginnen om 9.30 uur met de inloop en koffie bij de Gereformeerde Kerk Nijeveen.
Kom op tijd, want daar kunt u ook inschrijven op de workshops! Vol is vol, want we willen alles veilig en comfortabel houden voor iedereen.
Om 10.00 uur is dan de gezamenlijke opening en om 10.30 beginnen de workshops.
De workshops:

Rugby voor de kinderen!
Voor de jongeren van de basisschool-leeftijd is er wel een heel bijzonder programma: Rugby is voor iedereen! De jongeren zijn van tevoren uit-genodigd en komen samen op het gras naast het feestterrein.

Djembé, let op: beperkte hoeveelheid mensen!
Samen ritmisch aan de slag op de reuzentrommels. Een bijzondere ervaring! Binnen korte tijd sta je versteld wat je met elkaar ten gehore brengt.

Koken me de kookgroep. let op: beperkte hoeveelheid mensen!
De kookgroep is ondertussen bij vele mensen bekend. Doe nieuwe kookideeën op en maak samen de heerlijke hapjes voor de afsluitende viering.

Creatief verbeelden met schilderen en tekenen. let op: beperkte hoeveelheid mensen!
Je hoeft niet te kunnen schilderen, het gaat vanzelf. En met begeleiding sta je verbaasd wat je samen te weeg brengt! Durf de stap eens aan om het te ontdekken.

Bloemschikken. let op: beperkte hoeveelheid mensen!
Wie is een kerkdienst komt ziet altijd de bloemen. Bij speciale gelegenheden altijd uitzonderlijk mooie schikkingen. Ontdek de mooie verbeeldingen die je met bloemen en attributen kunt maken. Wie weet…..

Wijnproeverij. let op: beperkte hoeveelheid mensen!
Wijn is de drank van de bijbel. Wijnproeven doet je ervaren hoe rijk de smaak kan zijn. Alexander Kisjes neemt je mee om je te leren proeven wat je eigenlijk proeft!

Emmaüs inspiratiewandeling. Voor iedereen mogelijk!
Een route, een paar vragen en een gesprekpartner. Samen onder weg in gesprek: Wat beweegt je?! Je krijgt een verhaal, een handleiding en een route. Samen ga je onderweg en met de vragen kom je van zelf in gesprek met elkaar.

Music from the heart. let op: beperkte hoeveelheid mensen!
Speciaal voor de jongeren, maar natuurlijk ook voor wie zich jong voelt
5 jongeren uit onze gemeente spelen uit hun eigen repertoire!

The Passion in Nijeveen komt er aan. let op: beperkte hoeveelheid mensen!
We willen onze eigen versie van The Passion opzetten om het verhaal van Pasen te delen met onze dorps-gemeenschap in Nijeveen.

Bert Middelbos over zijn boek ‘inspiratie’. let op: beperkte hoeveelheid mensen!
Bert Middelbos is op zoek gegaan naar het geheim achter het ongrijpbare fenomeen Inspiratie. Hij heeft daartoe veel bekende artiesten en muzikanten geïnterviewd, onder anderen Stef Bos, Douwe Bob, Ilse
DeLange, Henny Vrienten, Boudewijn de Groot, en vele anderen. In de workshop vertelt Bert over zijn missie en de verrassende resultaten. Maar omdat Inspiratie iets van iedereen, elke dag, is wordt het een interactieve workshop zodat na afloop alle deelnemers (gratis!) met de Inspiratie-formule naar huis kunnen gaan.

Info over de Sjops!.
De workshops door het jaar heen voor onze jongeren van gezamenlijke gemeentes
We starten de jeugdgroepen weer op. Info over de eigentijdse workshops over wat zinnig is voor ons leven en hoe geloven daar bij van waarde kan zijn.

zo 21 apr 2024 om 10:00