Welkom

Klik hier om gelijk een kerkdienst te beluisteren

Hartelijk welkom op de website van de Hervormde Gemeente Nijeveen!

De Hervormde Gemeente Nijeveen is een kleine gemeente, altijd al geweest. Dat heeft zo zijn voordelen. Mensen zijn bij elkaar betrokken. Wat we doen blijft overzichtelijk. We hebben korte contactlijnen.
Ze is een oude gemeente: sinds 1477 kerken mensen al in ons prachtige  kerkje  aan  de Dorpsstraat. Maar, waar we trots op zijn, we zijn gemeente waar ook de jongere generatie betrokken is. En een gemeenschap waarin we zoeken om op een eigentijdse manier met elkaar  in gesprek te zijn over leven en geloven. Dat gebeurt niet alleen in het kerkgebouw, maar overal waar we samen komen en activiteiten organiseren. In alle drukte en oppervlakkigheid van het leven willen we graag met elkaar kwaliteit van leven scheppen en bewaren.

Natuurlijk is de kerk ook veranderd. De kerk is niet meer wat het geweest is. De mensen ook niet. De één kerkt het liefst alle weken, de ander heeft niets met een kerkdienst, maar is wel geïnteresseerd in gesprekskringen of juist in meer doe-activiteiten. Dat kan, want het is allemaal kerk. We zijn daarin ook steeds op zoek met elkaar. Wat is zinvol? Waar hebben we behoefte aan? Wat is belangrijk? Wat betekent het om te geloven in een God die met ons meegaat? Dat willen we met elkaar uitvinden en waar maken! Daarom blijven we ook altijd in beweging. Activiteiten stoppen, of nieuwe activiteiten beginnen. We hopen dat het u op weg helpt om te vinden wat u zoekt. In ieder geval namens ons allen: hartelijk welkom!

U kunt hier de nodige informatie vinden over wie wij waren, wie wij zijn en wie we doen.
Natuurlijk ook informatie over onze diensten en hoe u mee kunt luisteren.
Onze activiteiten doen wij zoveel mogelijk samen met onze partnergemeentes.
Ook daarover kunt u de nodige info vinden.
We hopen u graag te ontmoeten!